Wednesday, July 22, 2009

Pinggan Mangkuk Halal





Issue pagi ni membuatkan aku terasa nak tulis dan letak dalam blog ni, hopefully aku takkan lupa. Ye lah..dah tua-tua ni 'RAM' pon dah tak perform dengan optimum.

The issue yang aku dengar dekat radio ikim.fm pagi ni tentang dinnerware yang made by tulang khinzir. As we already know as a muslim, tanggungjawab mencari yang halal ni wajib. So perkara sebegini kenalah ambil berat, kalau diperingkat kerajaan tak boleh nak harap, sebagai individu takkan kita nak harapkan kerajaan lagi...so kena lah take initiative

Beberapa minggu lepas keluar dekat mainstream news, yang pinggan mangkuk Claytan mendapat Halal certification. Kalau difikir2 kenapa agaknya bigname dalam industri pinggan mangkuk (local la..) buat certification. So mesti ada something fishy in the market yang orang kebanyakan tak dapat tahu...

Ok back to pendapat2 yang keluar kat radio tuh..yang menarik antaranya cara kita nak detect kewujudan unsur2 tulang dalam tu..tulang ni antara sifatnya dia boleh menyimpan cahaya. Kalau kita suluh atau dedahkan tulang pada cahaya, kemudian kita padamkan lampu tuh...kita boleh nampak tulang tu memancarkan cahaya( kena test ni)...Disebabkan info ni, aku terpikir sesuatu...jarum jam selalunya akan memancarkan cahaya hijau bila berada dalam gelap..kalau kita perhati bebaik..ada saduran bewarna putih dekat hujung jarum jam tuh....just imagine if unsur2 tu dibuat dari tulang khinzir...lepastuh kita pakai pulak jam tuh pergi solat...ermmm...cmne ek...fikir2kanlah...

input kedua yang aku masih ingat tentang dinnerware bone china ni...bila akak yang call dj radio tu inform yang sebenarnya dalam declaration form custom pun pengimport dah mention pinggan mangkuk yang diperbuat dari unsur tulang khinzir..


The moment i wrote this blog, ikim.fm still debating this issue...maybe i ll adding some more info later...

Back to work...hehehe.

Thursday, July 16, 2009

Dont Ever Quit or Surrender....

When we are in desperate moment....anythin is possible.....

Saturday, May 30, 2009

Boring Saturday

Saturday always be the boring day to me...except 1st and 3rd of every month...Why, because i have to work!!!!Hehehe...but soon that will no working saturday anymore..
Today, May 30th...my schedule is almost full with lotsa thing to do....8-1ppm, working ...then rushing to my fren's wedding in Gombak...return home asap to pick up my son and daughter..


Then go out again to meet my frens, delivering some selling item to him...time goes very fast....and i think most of the 'time' given to us by Allah...is spent inside the car itself..since i become loyal ikim.fm radio station listener...i have a better feeling while driving, calm..and contain minimum stress in my head..

Tomorrow...have to continue with my takaful booth....hope tomorrow will be some input in terms of income to me...

Thursday, May 28, 2009

Ngomong Jowo Part 1...

Ujuk-ujuk, nyong kepingin arek nulis nang blog iki nenggo jowo pulaklah.

Sorey mau, sak uronge balik kerjan nang tempat kerjoney..bocolah sitik forum tko, sekali kecethok thread wong jowo. Rasaney kok ayem wae sekali boco wong bodo nulis jowo, teroso koyo jaman biyek2 moso cilik2...Biyek aku moso jaman bocah2..nek ngomong koro bocah ke,wong tuwek2 ke...jowo 100%, tapi sak iki nek balik kampong ramey2...koyoney wes orak patek ngomong jowo...kabeh bodo ngomong melayu wae...boh nyapolah dadi koyo ngene...agak-ee dadi koyo kuwi sek jaman sekolah..iyolah...wes campor koro wong boh songko ngendi2..johor la meloko la...jowoney pon wes orak patek peket....

Sak iki pon aku nek ngomong jowo koro konco2 nang kamponge dewe..nek cethok koro wong2 tuwek..seng memang terahey ngomong jowo wae...

Wes la...ko, aku arek nulis meneh...jowo jugak...sampek kapan boh aku pon orak reti...teroso kangen banget arek ngomong jowo...biyek moso dorong omah sewo nang kampong melayu subang, selalu jugak ngomong jowo koro tangganey...tapi sak iki , dorong omah dewe...orak eneng tanganey seng iso tenan ngomong jowo...


Pamit disek la yo...ekekeke..

Monday, May 25, 2009

Autoform Meeting and Training In Pattaya

On the sky..

Cloudy Suvarnabumi Airport..


Lucky room's number..


Shot taken from my hotel room's doorstep..


Pattaya beach...


Nightview of Pattaya City..


My colleague from indonesia and taiwan..

Tiffany show....

Ladyboyz...ekekeke..


Thursday, May 14, 2009

Proton Future New Model...

New model from proton ? ....Actually , i received an email from my neighbour..containing above picture...then i am quite surprise that the design lookalike proton future model that MAYBE still under developement...huhu...just wait n see ok.....